StÄlM

Då du en vacker dag slutfört dina studier så gäller det att bli StÄlM! TF har cirka 1000 Ständiga Äldre Medlemmar (diplomingenjörer och arkitekter) som åtnjuter samma medlemstjänster som ordinarie medlemmar.

Som StÄlM hålls man ajour med TF:s verksamhet via nationstidningen Modulen samt blir inbjuden att återuppleva studietiden på spex, sitzer, jubileum och andra evenemang.

StÄlM-skapet är gratis! Det enda kravet för att bli StÄlM är att du någon gång varit medlem av TF!

StÄlMars privilegier

Som StälM har du vissa privilegier jämfört med om du inte är StÄlM. Förutom deltagande i de olika råden och kommittéerna har du till exempel rätt till nyckel till vårt allrakäraste Urdsgjallar, och möjlighet att hyra Sportstugan för StÄlM-pris! Automatisk prenumeration på både StÄlM-infomail och vår kära tidning Modulen (i fysisk form!) ingår i StÄlMskapet, om inte andra önskemål meddelas.
Se noggrannare info om StÄlMars rättigheter i dokumentet nedan!

[Dokumentet är ännu under arbete men kommer strax!]

INFORMATIONSKANALER

Infomailet för StÄlMar utkommer ungefär månatligen mellan september och maj, och enligt behov under sommarkvartåret. Mailet är den primära informationskanalen gällande vad som händer på TF och hurudant StÄlM-program som är på kommande, samt anmälning till ifrågavarande händelser. Om du inte får StÄlM-mail, försäkra dig om att dina kontaktuppgifter är uppdaterade via fliken Adressändring och kontakta Infochefen på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

För dem som är med på Facebook har vi en Facebook-grupp, där vi också informerar om kommande evenemang. Gruppen hittas här.

Modulen utkommer nu som då och innehåller i allmänhet mer lättsmält material, men kan ibland också presentera hårdare fakta. Du kan försäkra dig om att du får Modulen genom att uppdatera dina adressuppgifter eller kontakta kansliet. (Gällande Katalogen har vissa problem uppkommit den senaste tiden, och dess situation och framtid utreds som bäst.)

StÄlMivatorn hjälper till då man inte vet vart man annars borde vända sig. Posten tillsätts för ett år i taget och fungerar som ledare för StÄlM-kommittén, som ansvarar för program och aktiviteter inom StÄlM-sektorn. Sektorns ansvariga inom styrelsen är Ordföranden. År 2018 besitts Ordförandeposten av Oscar Björklund medan Linda Sederholm är StÄlMivator. Dessa personer kan i allmänhet nås via Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. respektive Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Närmare info, diverse material samt kontaktuppgifter till de olika aktörerna på TF, såsom sektorerna, kommittéerna och funktionärerna, hittas på vår medlemsportal - som även StÄlMar har rätt till! IT-lov kan ansökas om via medlemsportalens login-sida.