Aktiv stälm

Är en StÄlM förpassad till att passiv bara stå vid sidan av och se på när de ordinarie medlemmarna fortsätter utveckla nationen? NEJ!
Vi värdesätter tidigare phuxårsgångars erfarenhet, och det finns en mängd sätt för en StÄlM att fortsätta vara med och aktivt forma nationens framtid! Som StÄlM är du välkommen med i bl.a. De Äldres Råd, Kontinuitetsrådet och Finansrådet, samt i en hel drös av kommittéer, till exempel Hedersteckenskommittén.
En mer komplett lista med utförligare info ses i dokumentet nedan!

[Dokumentet är ännu under arbete men kommer strax!]

Om någon av dessa intresserar, gör följande:

1. Se till att dina uppgifter i medlemsregistret är uppdaterade! Detta kan göras t.ex. via fliken “Adressändring” eller i form av e-post till styrelsen (infochef(at)teknolog.fi). Var noga med att också uppge giltig e-postadress!
  2. Såvida du inte redan har IT-lov, ansök om IT-lov via medlemsportalen (medlem.teknolog.fi).
  3. När du fått IT-lov, logga in på medlemsportalen. Info om kommittéer och råd hittas i Lex TF, TF-Wiki och under fliken Verksamhet.
  4. Meddela ditt intresse för den post som tilltalar dig via formuläret AKTA! eller via mail direkt till styrelsen. Frågor om intressanta poster kan också skickas till styrelsen.